sunnuntai 10. tammikuuta 2016

Hiusongelma

Mä oon lähdössä reilun viikon päästä duunimatkalle ja oon tässä viikonlopun ratoksi yrittänyt keksiä ratkaisua hiusongelmaani. First world problem ihan parhaasta päästä, mut tässä on pari muuttujaa, joiden takia en oo keksinyt ratkaisua.

Siinähän ei siis oo mitään kummallista, että lähden työmatkalle muutamaksi päiväksi tai että settiin kuuluu illallinen tai pari tai että yritän matkustaa aina kun mahdollista vain käsimatkatavaroilla. Josta muuten mulla on juttu viittä vaille valmiina, lähinnä siis siitä, mitä pakkaan mukaan ja miten selviän nesterajoitusten kanssa (tähän siis palailen lähipäivinä toivottavasti).




Mut siis tilanne on se, että mulla on poikkeuksellisesti kaksi kokousta peräkkäin eli matkustan samalla reissulla kahteen eri paikkaan. Eka kokous on vaan päivän eli lähden aikaisin aamulla ja sit iltapäivällä lennän seuraavaan. Ja käytännössä mun pitää mennä suoraan illalliselle. Tähän asti kaikki hyvin, mut ne muuttujat: mun kone laskeutuu 2 tuntia ennen illallista (enkä ekan kokouksen takia pääse paikalle aiemmin) ja illallinen on astetta fiinimpi eli sinne pitää pukeutua semihienosti. Aikataulu tarkoittaa siis sitä, et jos kaikki menee täysin suunnitelmien mukaan, mulla on noin tunti aikaa valmistautua hotellissa. Hyvin mahdollisesti vähemmän.

Ok, aikataulu on haastava, mut ei nyt mitenkään ihan mahdoton. Paitsi etten tiedä mitä teen mun tukalle. Mun hiukset on nykyisellään noin hartioille, ja mielellään väkertäisin niihin jonkun nutturan. Että se nuttura pysyisi, niin mulla pitäis olla tukassa jonkinlainen pohja, kiharat tai muuta. Ja koska lähden aamulla kissan kirkuessa niin se pohja pitäisi tehdä edellisenä päivä. Ja sen pitäisi olla sellainen, että se toimisi edes jotenkin myös kokouspäivänä. Joka sit taas sulkee pois kaikki teen kiharat raudalla, kiinnitän ne pinneillä päähän ja avaan sit kun alan tekemään nutturaa -tyyppiset ratkaisut. Lisäksi mulla on tosi kiire ekan kokouksen jälkeen lennolle eli en kentälläkään ehdi mitään valmisteluja tekemään. Tässä vaiheessa tietenkin voisi ajatella, että onhan suolasuihkeet ja kaikken maailman volyymisuihkeet, joilla pystyy aika hyvin tekemään tukasta tottelevaisen, mut eihän mulla niitä oo, kun matkustan käsäreillä ja nestepussin koko on hyvin rajallinen. 

Mun pitäis siis keksiä joku sellainen nuttura (tai muu kampaus), jonka saan tehtyä kohtuullisen nopeesti, jonka saan pomminvarmasti kerralla hyvin, jonka tekemiseen ei tarvi erityisiä aineita (pieni pullo lakkaa mulla on mukana, mut muuta oikein ei) ja jonka pystyn tekemään ilman et nään tekosiani. Hotelleissa ei nimittäin oo ikinä sellaisia peilejä, joista näkis taakse kun molemmat kädet on varattu. Lisäksi siis sen kampauksen pitäisi olla tarpeeksi hieno illallisille, joilla miehet pukeutuu tummaan pukuun. Huoh.

Ratkaisua en oo vielä keksinyt vaikka tänään katoin ties kuinka monta tutorialia youtubesta ja joitain jo yritin. Onko teillä tähän joku patenttiratkaisu? Kertokaa!

5 kommenttia:

  1. Sattuipa aika sopivasti.. pähkäilin hyvin samankaltaista nutturaongelmaa viikonloppuna!
    Katselin itse näitä linkkejä:
    http://www.lily.fi/blogit/nude/kampaustutorial-chignon-nuttura-kevaan-juhliin
    http://blogit.kauneusjaterveys.fi/ostolakossa/aamujen-paivien-ja-iltojen-pelastaja/

    Tosin päädyin kyllä loppujen lopuksi aivan erilaiseen ratkaisuun :D Mutta mikä pelasti hiuskriisin oli tämä tökötti
    https://www.sokos.fi/fi/sokos/schwarzkopf-osis-dust-it-mattahiuspuuteri-10-g
    Omat hiukseni ovat juuri sellaiset ärsyttävän liukkaat jotka eivät pysy kuosissaan sitten millään... Tällä puuterilla sai kuitenkin hiuksiin tosi kivasti sitä tottelevaisuutta :) Saa olla jopa varovainen ettei mene liian tahmaiseksi. Niin ja mikä parasta putilo on n. 7cm korkuinen eikä sisällä nestettä :) Eri asia tietenkin miten tarkkaan kentällä syynätään valkoista jauhetta sisältävät purnukat ;)

    -Wingless

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hallelujaa, hiuspuuteri! Nyt tunnen itseni kyllä vähän tyhmäksi, mutta siis olin jotenkin kaikkien rakenne- ja suolasuihkeiden keskellä kokonaan unohtanut et hiuspuuteria on ihan sellaisena puuteriversiona. Täydellinen ratkaisu, kiitos!!
      Kivoja kampauksia, ja varsinkin toi eka on sen henkinen, mitä oon ajatellut. Ja vähän vastaavaa testasinkin, mut noi sivuhommelit ei asettuneet hyvin. Luulen et saattais johtua siitä että kiskoin ne jotenkin liian tiukalle, ja tossa neloskohdassa neuvottu itsensä ympärille kieputtaminen saattaisi olla ratkaisu.
      Kiitos vielä ideoista!!

      Poista
    2. Hallelujaa, hiuspuuteri! Nyt tunnen itseni kyllä vähän tyhmäksi, mutta siis olin jotenkin kaikkien rakenne- ja suolasuihkeiden keskellä kokonaan unohtanut et hiuspuuteria on ihan sellaisena puuteriversiona. Täydellinen ratkaisu, kiitos!!
      Kivoja kampauksia, ja varsinkin toi eka on sen henkinen, mitä oon ajatellut. Ja vähän vastaavaa testasinkin, mut noi sivuhommelit ei asettuneet hyvin. Luulen et saattais johtua siitä että kiskoin ne jotenkin liian tiukalle, ja tossa neloskohdassa neuvottu itsensä ympärille kieputtaminen saattaisi olla ratkaisu.
      Kiitos vielä ideoista!!

      Poista
  2. Moi, small things -blogissa (www.thesmallthingsblog.com) on paljon kivoja nuttura ja muitakin kampausohjeita. Löytyiskö sieltä? -Anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Joo, luen aika ajoin tota Katen blogia ja siellä on tosiaan kivoja tutoriaaleja. Pitääkin tsekata vielä uudemman kerran ne läpi! Kiitos muistutuksesta!

      Poista