tiistai 21. huhtikuuta 2015

Siivoushommia

Mä oon ollut ahkera. Parin viime päivän aikana oon nimittäin käynyt isolla kädellä läpi tavaroita ja keräänyt kassikaupalla tavaraa kirpparille vietäväksi. Kaikki oikestaan alkoi siitä, kun viime viikolla ostin Iittalan Essence -viinilasit, joista olin jo pidempään haaveillut. Ja sen seurauksena päädyin tyhjentelemään keittiön kaappeja.

Meillä on nimittäin järistyttävän paljon kaikenlaista keittiökamaa. Ollaan molemmat asuttu omissa asunnoissa ennen yhteen muuttamista, joten meillä on alunperin ollut kahdet astiat. Oon aiemmin jo osan niistä karsinut, mutta nyt päätin hankkiutua eroon lopuistakin ylimääräisistä. Keittokomerossa on nimittäin aika rajallisesti tilaa ja olin oikein tyytyväinen, että vihdoin sain vähän tilaa kaappeihin. Tosin vielä on vähän hommia jäljellä, meillä on jotain aikoinaan lahjaksi saatuja juttuja, kuten wokkipannu, joita en ole käyttänyt ikinä ja ne saa lähteä seuraavaksi. Onneksi äiti on innokas kirpparilla kävijä, joten sitä kautta tavarat toivottavasti päätyy enemmän tarvitseville.

Siivousinto levisi vielä vaatehuoneeseen ja vikoja talvivaatteita pois pakatessani ylähyllyjen laatikoista löysin vielä lisää kirpparitavaraa, vanhan päiväpeiton ja sen sellaista. Nyt täällä onkin pussia ja nyssäkkää koko eteinen täynnä :-)

Oon kyllä siinä mielessä vähän hamsteri, että turhaa tavaraa kertyy liian helposti kaappeihin. Ja ajattelen liian helposti, että saatan vielä jotain tarvita, enkä sit uskallakaan luopua turhasta. Mut nyt pidin pään kylmänä ja mietin, että jos ollaan asuttu tässä kohta 10 vuotta, enkä koko aikana ole jotain tavaraa tarvinnut, tuskin tarvin jatkossakaan. Kovin puhdistava kokemus siis.

Lomakin lähestyy kovaa vauhtia, lähtö on jo lauantaina. Ihmeellistä. Oon viime kauhistellut dollarin kurssia ja muistellut kaiholla niitä aikoja, kun euro oli vielä vahva. Muuten lomasuunnitelmat alkaa olla paketissa, lauantaina siis hypätään siskon kanssa koneeseen ja viikko hummataan vierailla mailla. Tätä kirjoittaessani tajusin samalla, että mulla on vielä kamalasti julkaisemattomia kuvia talvilomaltakin. Kovin nopeasti menee aika näköjään. Mut ehkä tässä vielä ennen lauantaita saan nekin ulos. 

Ihanaa viikkoa! 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti