sunnuntai 7. joulukuuta 2014

Loppurutistus

Neljän seinän sisällä vietetty viikonloppu vetelee viimeisiään ja mun pää on ihan kiehumispisteessä. Oon nimittäin lukenut koko viikonlopun ja ensi torstaina lennän Lontooseen tekemään ekaa koulutenttiä. Tajusin tänään, että oon kamalan vähän kirjoittanut blogissa opinnoistani, vaikka ne onkin vieneet tosi paljon aikaa tänä syksynä.

Aloitin siis Englannissa jatko-opinnot syyskuussa. Kyseessä on jo työelämässä oleville erikseen rakennettu paketti, jossa käydään vaan harvoin lähiopetusjaksoilla yliopistolla (tänä syksynä kerran, keväällä kaksi) ja muuten opinnot on itseopiskelua ja verrko-opintoja. Meidän ryhmässä on parikymmentä tyyppiä eri puolilta maailmaa ja opinnot on aikataulutettu niin, että kaikkien pitäisi edetä samassa tahdissa, jotta verkossa voi pienryhmissä keskustella tutorin ohjauksella menossa olevista asioista. 

On ollut tosi jännää ja ihmeellistä, mutta myös tosi haastavaa. Kun omista opiskeluista on jo kauan, rytmin ja ihan käytännön tekemisen saaminen urilleen on ollut yllättävän hankalaa, aikatauluista nyt puhumattakaan, mut oon edelleen tosi innostunut, vaikka myös vähän paniikissa siitä, osaanko tentissä kaiken tarvittavan ja mitä jos en pääsekään läpi. Mut onneksi oon nyt viikonloppuna ehtinyt lukea ihan hyvin, ja pidän vielä huomenna etäpäivän töistä, joten ehdin tässä lukea koealueen vielä ainakin kertaalleen läpi.

Sellainen viikonloppu siis täällä. Tässä tilanteessa varmaan sateinen ja ankea sääkin on ollut vain plussaa, kun ei ole edes tehnyt mieli mennä ulos :-)

Ihanaa viikkoa!

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä tenttiin!!
    T. Laura

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Vaikka oon lukenut varmaan enemmän kuin mihinkään tenttiin ikinä, silti hermoilen välillä ihan hulluna, et mitä jos en pääsekään läpi. Kaikki tsemppi tulee siis tarpeeseen :-)

      Poista