keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Find Your Flow

Osallistuin viime viikonloppuna Flow-jooga –kurssille Hima Happiness –studiolla. Kurssi oli tarkoitettu paitsi aloittelijoille, myös harjoituksen syventämisestä kiinnostuneille.

 


Itse olen joogannut vaihtelevalla menestyksellä jo vuosia, välillä aktiivisemmin ja välillä vähemmän aktiivisemmin. Olen myös kokeillut jos jonkinlaista suuntausta ja ties kuinka montaa salia. Tälläkin hetkellä mulla on kortti vissiin kolmelle salille, koska oon tosi kriittinen opetuksen suhteen. Pyrin käymään vain mielestäni hyvien opettajien tunneilla, jotta saisin harjoituksesta mahdollisimman paljon irti.

 

Olin jo pidemmän aikaa miettinyt, että haluaisin mennä jollekin kurssille, jossa käytäisiin läpi ihan perusasioita ja asanoiden linjauksia. Totuus on kuitenkin se, että tavallisella tunnilla ei näihin ehditä perehtymään kovin perusteellisesti ja edellisen kerran oon näitä käynyt läpi joskus vuosia sitten jollain astangan peruskurssilla. Ja kun en halua rikkoa itseäni, linjauksia olisi hyvä katsoa tarkemmin aina välillä. Tänä syksynä Himassa on ollut tarjolla muutama vastaava viikonloppukurssi, mutta vasta nyt aikataulu antoi myöten ja pääsin osallistumaan. Opettajana kurssilla on Joanna Koskinen.

 

Kurssi oli siis viime viikonloppuna, kaksi tuntia kumpanakin päivänä. Lauantaina keskityttiin enemmän hengitysharjoituksiin sekä liikkeen ja hengityksen yhdistämiseen, kun sunnuntaina käytiin tarkasti läpi perusasanoita.

 

Kaikkineen kurssi oli tosi kiva kokonaisuus. Lauantaina oli mulle ehkä helpompi päivä, mutta sunnuntaina nautin suunnattomasti asanoiden viilauksista ja vinkeistä oman harjoituksen kehittämiseen. Lisäksi oli ihanaa huomata, että mitään isoja tekniikkavirheitä ei ollut, joten omalla tiellä voi jatkaa huoletta.

 

Kurssia veti Joanna Koskinen, jonka tunneilla olen muutaman kerran käynyt aiemmin. Joanna oli juuri niin mahtava kuin odotinkin: innostava ja kannustava ja tosi asiantunteva: neuvoi tosi tarkasti, mutta kuitenkin rennon iloisesti ja tarjosi aina vaihtoehtoja, jos oma kroppa ei kaikkeen taipunut.


Mahtava viikonloppu siis!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti